Loading...

Please wait...

Bestellen

 

Wat moet ik aanleveren bij een bestelling?

Bij een bestelling worden je contactgegevens gevraagd, je wensen omtrent de bestelling en een gevectoriseerd bestand voor de gewenste opdruk. Nog niet eerder gehoord van een gevectoriseerd bestand? Lees daar meer over op onze blog.

↑ naar boven


Geldt er bij een bestelling een minimum aantal dat besteld dient te worden?

Per product kan de minimale afname verschillen. De minimale afname staat bij het product vermeld en het is niet mogelijk om minder dan dit aantal te bestellen.

↑ naar boven


Kan ik ook onbedrukte producten bestellen?

Hoewel van bijna elk product de prijs ook wordt aangegeven met een onbedrukte prijs, is niet elk artikel onbedrukt te bestellen. Sommige fabrieken leveren nooit onbedrukt. Dit kan je navragen door contact op te nemen onder vermelding van het gewenste product. De levertijd verschilt per product en varieert van één werkdag tot enkele weken, mits er voldoende op voorraad is.

↑ naar boven


Kan ik meerdere kleuren van één product bestellen?

Dit is mogelijk, maar niet bij alle producten. Bij veel producten is het mogelijk om bijvoorbeeld 100 rode en 100 gele pennen te bestellen mits de opdruk hetzelfde en dezelfde kleur is. Bij sommige producten is dit niet mogelijk of is er een bepaalde minimale afname per kleur. Of wordt er door de fabriek een toeslag berekend. Wij adviseren je graag over de mogelijkheden.

↑ naar boven


Wat is het verschil tussen een visual en een digitale proef?

Je ontvangt altijd eerst een visual. Een visual is een eerste schets of ontwerp van jouw logo op het product. Het geeft een goed beeld van hoe de opdruk zal zijn. Maar als je echt bestelt, maakt de technisch tekenaar nog een exact uitgemeten digitale drukproef. Die drukproef is de basis voor de drukfilm.  Voordat jouw bestelling in productie gaat, krijg je die digitale proef ter akkoord samen met de orderbevestiging. Zo kan je de bestelling controleren of de opdrukpositie, aantallen, aflever- factuuradres etc. kloppen. Een bestelling gaat niet in productie zonder je schriftelijke ( mail) akkoord op de officiële drukproef, niet te verwarren met de visual.

↑ naar boven


Is een digitale proef gratis?

Je ontvangt eerst van ons een digitale visual, de eerste ‘indruk’ van je logo op het product. Als je zeker weet dat je wilt bestellen, dan pas vragen we bij een technische tekenaar een exact uitgemeten digitale proef aan. De eerste digitale proef na bestelling is gratis. Soms kan het zijn dat de opdruk een beetje meer naar links moet of iets vergroot moet worden en ontvang je een tweede digitale proef. Bij grote veranderingen of veelvuldig een nieuwe proef aanvragen kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Want veranderingen aanbrengen in een drukproef kost tijd en werk en brengt dus kosten met zich mee. Een digitale drukproef is de 1 : 1 afbeelding van de opdruk en moet 100 procent in orde zijn. Als er kosten gemaakt gaan worden voor extra drukproeven of veranderingen op bestaande drukproeven, dan informeren we je over de kosten.

↑ naar boven


Kan ik als particulier bestellen?

Ja dit is mogelijk. Wel vragen wij aan particulieren, stichtingen en verenigingen om vooraf te betalen. Zodra de factuur is voldaan, gaan de artikelen in productie.

↑ naar boven


Kan ik een bestelling wijzigen?

Het is mogelijk om de opdruk van je bestelling te wijzigen totdat er officieel akkoord is gegeven op de digitale proef. Hierna kan de opdruk niet meer gewijzigd worden. De geplande verzenddatum kan door een wijziging vertraging oplopen. Het wijzigen van een afleveradres kan beperkt en is afhankelijk van wanneer de producten verzonden worden. In een aantal gevallen kan het afleveradres niet (meer) gewijzigd worden. Soms worden voor het wijzigen van een afleveradres, extra administratie-kosten in rekening gebracht.

↑ naar boven


Kan ik een bestelling annuleren?

Drukorders kunnen op elk moment totdat je de definitieve digitale proef akkoord hebt gegeven, geannuleerd worden. Ná je akkoord op die definitieve proef is in geen enkel geval meer mogelijk. In alle gevallen worden de gemaakte kosten, zoals kosten voor films, clichés, zeeframen, zetteksten, filmproeven, opmaak, DTP-werk en dergelijke, berekend. Daarnaast zal ook altijd een bedrag van € 25,- administratiekosten in rekening worden gebracht.
Spoedorders (met of zonder drukproef) kunnen na ontvangst van het artwork niet meer geannuleerd worden.

↑ naar boven


Ik wil een herhalingsorder plaatsen, hoe kan ik dit doen?

Je kan de bestelling plaatsen via de website of contact opnemen met de medewerker die je bestelling heeft behandeld. Deze zorgt ervoor dat de bestelling wordt ingevoerd. Ook bij een herhalingsorder (mits bedrukt) ontvang je opnieuw een digitale proef en orderbevestiging ter akkoord. Zo weten wij zeker dat er wordt gedrukt zoals gewenst. Het kan soms zijn dat de prijzen zijn gestegen ten opzichte van voorgaande bestelling en je nieuwe bestelling duurder is. Uiteraard ontvang je van ons een nieuwe offerte.

↑ naar boven