Loading...

Please wait...

Bic pennen

Filters

Filter op prijs

 

drukhoogte pen

merk

levertijd

materiaal

kleur

soort pen

schrijfkleur

mechanisme pen

minimale afname

kenmerken pen

druktechniek

Categorieën

Categories

24 producten

Producten per pagina

Bic pennen bedrukken bij Promo2000.

Ons uitgebreide assortiment BIC pennen omvat onder andere de bekende bedrukte Clic Stic, de Media Clic, Media max, Round Stic, Wide body en de bekende M10. Maar wist je ook dat we digitaal kunnen drukken op een aantal modellen? Kijk eens bij de Media Clic digital of de Clic Stic digital, dan kun je zien welke leuke mogelijkheden er zijn. Of wil je liever een milieubewuste balpen? Kies dan voor de Ecolutions. Want deze pennen zijn deels van gerecycled kunststof. Kiezen voor bedrukte BIC pennen, is kiezen voor kwaliteit!

Bic M10 balpen bedrukt

De balpen van het model M10, het wereldberoemde ongeëvenaarde model waarmee het merk zijn bekendheid kreeg. Op de houder van de balpen kan een opdruk in maximaal 2 drukkleuren. Nu te bestellen in donkerblauw, zwart, oranje, roze, lichtblauw (richting cyaan), roze, geel en wit met opdruk! Deze balpen heeft een gemiddelde levertijd van 10 werkdagen na akkoord op de digitale proef.

Bic geschiedenis

De balpen was een uitvinding van László Bíró, een in 1940 naar Argentinië uitgeweken Hongaar. Voor de Engels sprekenden werd zijn naam ook de naam van het product. En de Amerikaanse soldaten hebben de biro na de oorlog in Europa geïntroduceerd. Maar die eerste generatie balpennen lekte en vlekte nogal eens.

De in Turijn geboren Fransman Marcel Bich had in de buurt van Parijs een klein bedrijfje, waar hij vulpennen en vulpotloden maakte – toentertijd eerder iets voor de betere klasse. Hij had een neus voor zaken en besloot dat er een markt moest zijn voor goedkope, lekvrije balpennen. Hij investeerde in een paar dure precisie draaibanken en een paar jaar later – in december 1950 – werd de eerste wegwerp-BIC (de BIC Cristal) geproduceerd. Wereldwijd werd de BIC-balpen een groot succes, ook op de Amerikaanse markt, waar hij zelfs bedrijven als Waterman opkocht.

Het assortiment schrijfwaren is inmiddels uitgebreid met potloden, markers, Post-it blaadjes, gummen, lijmstiften, corrigeerstiften en andere bureauaccessoires.

Vandaag de dag beheerst BIC nog altijd circa 60% van de Amerikaanse markt en ruim 90% van de omzet realiseert het buiten Frankrijk. Tussen 1950 en 2005 verkocht het bedrijf al meer dan 100 miljard wegwerppennen.

Deze tekst over de geschiedenis van BIC is overgenomen van Wikipedia