Beurs “gebouw waar kooplieden bijeenkomen om te handelen of over handel te spreken”
Op de beurs krijg je de gelegenheid om in korte tijd veel nieuwe klanten te leren kennen. Grijp deze kans en geef iets mee waaraan ze je zullen herinneren! Weet je niet wat voor een product je weg wilt gaan geven op de beurs, lees dan hier onze blog van juni waarin we tips geven.
Bezoeken “bij iemand langsgaan of langskomen”
Verras je relatie en neem een geschenk mee. Dit geeft wellicht de doorslag om jou de opdracht te geven.
Aankoop “het (aan)kopen; handeling van iets aanschaffen; de aankoop van iets; het aanschaffen; aankoop”
75% van de mensen denkt bij een aankoop terug aan een gekregen relatiegeschenk en wordt hierdoor beïnvloed in een nieuw aankoopproces. Je kunt dit cadeau als verrassing aan de klant meegeven of juist vooraf gebruiken als marketingactie. Misschien haal je daarmee wel net wat klanten over tot aankopen.
Festival “een groot evenement met zang en dans en muzikale optredens”
Zie je iedereen op Lowlands al rondlopen met een pet waarop jouw logo staat? Oké, misschien is dit wel heel ambitieus maar je kunt ook beginnen met een klein, plaatselijk festival. Denk bijvoorbeeld aan het uitdelen van waterflesjes voor dorstige bezoekers of een zonnebril voor als de zon schijnt. Hoe handiger het geschenk is, hoe groter de kans dat jouw naam blijft hangen bij de festivalganger.
Open dag “kennismakingsdag bij een instelling waar geen kosten aan verbonden zijn”
Een open dag is een ideale gelegenheid om kennis te maken met andere mensen. De dag wordt door veel deelnemers gebruikt voor commerciële en promotionele activiteiten. Een relatiegeschenk mag hier natuurlijk niet aan ontbreken!