De letters MVO staan voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Als je op internet opzoekt wat dat betekent, wordt dat beschreven als: ‘Ondernemen waarbij zo min mogelijk schadelijke stoffen worden gebruikt en waarbij ruimte is voor het ontwikkelen van nieuwe samenwerkingsvormen en leven om zo een duurzame toekomst op te bouwen waarin het bedrijf verantwoording op zich neemt voor de gevolgen van haar bedrijfsvoering als het gaat om mensen, milieu en maatschappij (people-planet-profit)’. Dat is heel mooi. En duidelijk.
Maar hoe vertaalt MVO zich dan in de praktijk? Om te kijken wat wij als bedrijf zelf kunnen doen in dit proces, zijn wij op zoek gegaan naar concrete voorbeelden. Toen bleek dat het nog moeilijk is om duidelijke en toepasbare voorbeelden te vinden. Vaak komen bedrijven niet verder dan omschrijvingen zoals: ‘Bij onze diensten bepalen wij de mogelijke sociale impact daarvan op het gebied van frauduleus handelen, intimidatie, kinderarbeid en mensenhandel’. En ‘Wij maken transparante afspraken voor social responsibility en sustainability gerichte diensten’.
Promo2000 wil geen vage omschrijving geven maar (gewoon…) puntsgewijs aangeven wat wij doen in de hoop dat andere door deze voorbeelden geïnspireerd raken.
Wij blijven elke dag zoeken naar manieren om ons steentje bij te dragen en te proberen de wereld iets mooier te maken!