Relatiegeschenken helpen jouw bedrijf groeien. Het effect van een relatiegeschenk is groter dan je denkt. Op de middelbare school werden wij naar de onderwijsbeurs gestuurd. Geen les, geen verplichtingen die dag, maar we hadden wel een missie! Wie kan de meeste gratis spullen verzamelen? Het praatje van alle onderwijsinstellingen was ik na 10 seconden al vergeten, maar het aantal pennen die ik die dag verzameld had was genoeg voor de rest van mijn middelbare schooltijd en begin van een nieuwe studie. Nu lopen we natuurlijk niet meer rond op een onderwijsbeurs, maar misschien ben jij nu degene die gratis artikelen weggeeft op een beurs of een andere plek.
Relatiegeschenken zijn kosten besparend
Relatiegeschenken zijn relatief goedkoop in vergelijking met andere reclamecampagnes. De pennen die ik destijds op de beurs verzameld had, heb ik een aantal maanden in handen gehad. Ik heb er dus ook maanden lang naar kunnen kijken en dat is nu net waarom promotieartikelen zo effectief kunnen zijn. Je vergroot je naamsbekendheid en als je het vergelijkt met advertenties in kranten, magazines of op TV, is adverteren met promotieartikelen zeer kosteneffectief. Als je het ook nog weet te geven aan de juiste doelgroep, met de juiste boodschap op het juiste artikel gedrukt, dan worden mensen nieuwsgierig. Bijvoorbeeld een leren schrijfmap voor je zakelijke contacten, USB’s of powerbanks voor studenten of boodschappentassen tijdens de huishoudbeurs.
Relatiegeschenken hebben langdurig effect
Relatiegeschenken worden minder snel weggegooid. Gratis producten zijn bijna altijd welkom, zeker als het om kwaliteitsproducten gaat. Potentiële klanten zullen dit minder snel weggooien dan één van de 20 folders die ze wellicht die dag ontvangen. Daardoor heb je meer kans dat jouw boodschap ook daadwerkelijk gezien wordt. Het beste product is één waarbij mensen balen wanneer ze het kwijt raken. Dit kan een fijn schrijvende pen zijn, een bijzondere mok, een BIC aansteker of bijvoorbeeld een ijskrabber. Deze producten worden langer bewaard en kunnen dus zeer effectief zijn. Op deze manier associëren mensen jouw merk of boodschap met iets positiefs.
Relatiegeschenken om op te vallen tussen de concurrentie
Relatiegeschenken kun je zo uniek maken als jij wilt. Zo kun je gemakkelijk opvallen tussen de concurrentie. Al rennend tussen alle stands op de onderwijsbeurs vertelden wij elkaar bij welke stand je de beste of mooiste producten kon krijgen. Hierdoor hebben bepaalde onderwijsinstellingen meer leerlingen gesproken dan andere onderwijsinstellingen. Meer leerlingen spreken is meer producten uitdelen en dus meer kans op het verspreiden van de boodschap. Uiteindelijk hebben deze onderwijsinstellingen meer kans gehad om leerlingen te trekken. Dit kan ook voor jouw bedrijf! Je valt op tussen de concurrentie, mensen worden nieuwsgierig, je hebt meer kans om jouw boodschap over te brengen en uiteindelijk heb je dus ook een kans om jouw bedrijf te laten groeien!
Ben je benieuwd geworden naar welke relatiegeschenken jouw bedrijf kunnen helpen groeien? Neem dan een kijkje op onze site promo2000.nl om al onze producten te bekijken.