Onderlevering en overlevering. …..
Onlangs kregen wij een klant de volgende vraag: onder jullie mail staat Bij bedrukte artikelen is het mogelijk dat er tot maximaal 10 procent over- of onder geleverd wordt. Wat betekent dat?
Dat betekent, kort gezegd, dat het mogelijk is dat we tot 10 procent méér goederen leveren of tot 10 procent minder goederen leveren dan u besteld heeft. Wij factureren exact het aantal dat geleverd is.
Als u 1000 stuks pennen bestelt, gaan er circa 1200 door de drukmachine. Er mislukt altijd een bepaald percentage: de opdruk is dan scheef, niet helemaal vlak, korrelig, te weinig inkt, vlekkerig etc. Het kan zijn dat na de drukgang blijkt dat er van die 1200 stuks, 967 gelukt zijn.Dan ontvangt u dus 967 stuks en betaalt u 967 stuks. Het kan ook zijn dat er 1089 gelukt zijn. Dan ontvangt u 1089 stuks en betaalt u 1089 stuks. Om te voorkomen dat er een drukgang grotendeels mislukt en wij u laten zitten met slechts 589 stuks of omdat alles gelukt is, u 1200 stuks leveren, is wettelijk vastgelegd dat bij bedrukte artikelen een teveel of te weinig geleverd mag worden met een maximum van 10 procent. Deze wet wordt bij alle leveranciers van bedrukte relatiegeschenken toegepast en is ook opgenomen in onze algemene leveringsvoorwaarden.
Sommige relatiegeschenkenleveranciers leveren exact : dan berekenen zij voor het product per stuk een hogere prijs maar leveren een exact aantal: het overschot wordt weggegooid of er wordt extra gedrukt als er te weinig is gelukt. Dat doet Pennenland niet omdat wij, het artikel voor iedereen zo gunstig mogelijk geprijsd willen hebben en geen materialen willen verspillen met het oog op natuur en milieu.
Als onder/overlevering een voor u een probleem zou zijn, kunnen wij uiteraard, tegen meerprijs, het exact bestelde aantal leveren. Als u wilt weten wat u dient aan te leveren bij een bestelling bekijk dan de blog: Wat moet ik aanleveren bij een bestelling?